Google Workspace - role Writer někomu funguje, někomu ne

Ahoj,

s klientem řeším problém, kdy přes Make sdílíme složku s rolí Writer jeho klientům. Někteří klienti mají přístup do složky a mohou nahrávat, někteří však ne (mají nahrávací tlačítko zašedivělé).

Mému klientovi jde jen o to, aby mohli jeho klienti do složky nahrávat soubory. Což by podle ofiko popisu rolí نقش ها و مجوزها  |  Google Drive  |  Google for Developers měla role Writer splňovat.

Role Owner přidělit nejde, protože jeho klienti nejsou ve stejné organizaci.

Napadá vás někoho, jak zajistit, aby všichni klienti měli oprávnění nahrávat soubory do složky?

Je ta složka na Sdíleném disku nebo v rámci té osobní sekce “Můj disk”? V tom může být rozdíl, protože tam jsou i jiné role.

@honzapav na osobním Drive.

Hmm, to by mělo fungovat. Je ten e-mail, který tam dáváš, určitě google účet? Tuším, že jo, ale musíme to vyvrátit :slight_smile:

Joo, je to Google Workspace účet :slight_smile:

Klient má svoje klienty většinou z korporátů, tak mě napadlo, zda jim to nějak nelimitují interní pravidla a restrikce. Ale je jich víc a musela by to být nějaká shoda náhod…

Další možnost → na úrovni Google Admin Console můžeš zablokovat sdílení na externí uživatele. Což? :slight_smile:

@honzapav klient kontroloval a má to zapnuté :thinking:

Mě teda hlavně přijde divnej ten název role. Čekal bych spíš Editor, ale evidentně v API je to trochu jinak než v UI: Roles and permissions  |  Google Drive  |  Google for Developers

Určitě bych se sám díval do UI, jak to nastavení složek vypadá, jaké ty externí účty jsou (Workspace x osobní)… Těžko takhle debuggovat :slightly_smiling_face: Problém může být v těch externích účtech, kde to nejde (jestli platí, že to některým jde)…

ano, některým jo…třeba když to sdílel se mnou, tak v pohodě, ale tu stejnou složku nasdílel klientce a té to nešlo. Pokaždé, když si pak od nich vyžádá osobní email, tak s ním to funguje (s korporátním většinou ne). Jenže to není úplně profesionální, tj. není preferovaná varianta :confused:

Zkusíme teda ještě zapátrat…ale mezitím zvažujeme i jiné řešení jako Dropbox. Případně máš nějaké alternativní doporučení (Onedrive nechceme :smiley: )? Use case je pouze sdílet složku s klientem, kam on nahrává podklady pro společné projekty.

Tohle standardně funguje na Google Disku. Jinak Dropbox dává smysl.

Každopádně je to divný. Bohužel často je podobný problém třeba v tom, že je uživatel přihlášený do více účtů v prohlížeči a neumí mezi nimi přepínat.

Pokud je jisté, že i ty “korporátní” e-maily jsou pod Google Workspace, pak je to fakt divný. Takhle standardně pracujeme, bez jakýchkoliv problémů. Nevím o tom, že by bylo možné nastavit nějakou politiku, která by mým uživatelům zakazovala přístup k jiným Workspace složkám.

Můžu řídit přístup k vlastnímu obsahu, ale to už jsem psal.

No ty korporátní účty nutně nemusí být Google. Pokud jsi to myslel ve vlákně výše takhle, tak jsme se špatně pochopilii :slight_smile: účet mého klienta je na Google Workspace. Ale jeho klienti mají hosting na všem možném.

Tak to jsme se špatně pochopili. Musíš mít google účet. Klidně můžeš mít emaily jinde, ale musíš si propojit email s Google účtem.

Hmm…takže jestli tomu dobře rozumím → když chci nasdílet složku ze svého GDrive s klientem, který má email na Seznamu nebo M365, tak mu nepůjde nahrát obsah?

Ano. Může si pro svůj Seznam nebo M365 vytvořit Google účet a pak může nahrávat. V zásadě je to stejný jako situace, kdy si musím vytvořit účet pro dropbox nebo jinou službu.

Je to docela problém, na který jsem nenašel moc dobré řešení. Vždycky musí nějaké přihlášení být, Dropbox má jednorázové řešení, ale to pro tuhle situaci spíš není.