Výběr no-code nástroje pro tvorbu CRM

Ahoj všem,

potřeboval bych poradit s výběrem vhodného no-code nástroje na tvorbu CRM, který by splňoval následující požadavky:

  1. Generování složitých dokumentů:

Aktuálně využívám Google Docs s automatizací přes Make.com.

  1. Automatizace:

Potřebuji možnost automaticky aktualizovat statusy podle podmínek, přidělovat osoby k úkolům nebo projektům na základě definovaných pravidel apod.

  1. Zpracování velkého množství informací:

Hledám řešení, které zvládne efektivně pracovat s velkým objemem dat a poskytne přehledné vizualizace (např. dashboardy).

  1. Podpora většího počtu uživatelů:

Aplikaci bude využívat přibližně 100 uživatelů, přičemž bych rád měl možnost je rozdělit do skupin s různými přístupy a oprávněními.

  1. Bonusový požadavek:

Možnost přihlášení přes SSO (Single Sign-On). Investor má vlastní databázi uživatelů a preferujeme možnost napojení.

Zvažované možnosti:

Částečně vyzkoušeno:

Glide: Pravděpodobně drahé řešení.
Airtable + Softr: Horší vizualizace dat. Použití Fillout pro přidávání a aktualizaci záznamů.

Zvažováno:

  • Flutterflow, Weweb: Zatím jen počáteční zkušenosti.
  • Airtable + Noloco
  • Airtable Interface: Kvůli minimalizaci nákladů zvažované řešení s uživateli, kteří mají jen view oprávnění. Přidávání a aktualizace přes formuláře.

Otázka:
Největší otazník je SSO login. Máte s tím někdo konkrétní zkušenosti? Jaké nástroje jste použili a jaká byla implementace?

Díky moc za vaše rady a tipy!

1 Like

Ahoj, mám pár otázek:

  1. Proč by mělo být no-code? Jaká je motivace?
  2. Co je “velké množství informací”? Je o počty řádku? Desetitisíce, statisíce, miliony…?
  3. Co by měly dashboardy umět? Skoro každý nástroj je má, ale možnosti přizpůsobení jsou poměrně omezené. třeba na úroveň Looker Studia se málo co dostane.
  4. Jaké funkce typického obchodního CRM by mělo to CRM mít? Je to opravdu CRM jako třeba Pipedrive nebo spíš “contact management”?

S SSO moc zkušeností nemám, ale jakmile je potřeba, většinou ho mají jen Enterprise tarify.

Jinak docela cool je tohle: https://attio.com/.

Osobně bych hledal řešení okolo Airtablu nebo Retoolu. Glide asi bude drahý, ale s těmito požadavky bude drahé cokoliv.

Díky za odpověď.

  1. Myslel jsem tím hlavně, aby tvorba systému obsahovala co nejméně kódování.
  2. Nejde ani tak o počet řádku, jako o počet údajů v jednom záznamu.
    řekněme, že budu automatizovat deset velkých dokumentů, které obsahují více než sto údajů dohromady. Některé údaje se opakují v několika dokumentech. Zkoušel jsem je rozdělit pomocí relací, ale může to být náročné vzhledem k jejich propojení a následné automatizaci v Make.
  3. Co by měly dashboardy umět?
    nejde ani tak o funkce, ale přehlednost údajů. Fillout formuláře se mi přehledností zdají dostatečné, pak zaleží na přehlednosti zobrazovaných údajů v samotné databázi nebo front end aplikaci. Glide celkem OK, Softr už horší, Airtable interface asi OK.
  4. Jaké funkce typického obchodního CRM by mělo to CRM mít?
    Spíše contract management. Funkce kromě generování dokumentů nebudou nijak pokročilé.
    SSO dotaz? Pokud budu mít enteprise tarif, je možné takový tarif mít jen u admin účtu. Pokud ne, opět by vzrostly náklady.
    V Attiu jsem zatím nepracoval. Zkušenosti? Vypadá to cool jako Notion:-). Obecně se chci vyhnout řešení, kde se platí větší částka za každého uživatele, navíc když odhadem cca 20% uživatelů bude aktivních a zbytek bude spíše údaje číst.
    Retool náklady - počítám správně, že při plánu Team by minimální náklady byly 9 euro + 99 uživatelů *5 nebo při Business plánu 46 + 99 * 7,33 euro za měsíc?

No, všechno chápu, ale standardně bych potřeboval jít víc do hloubky… ono se pak ukáže, že to, co je na začátku požadavek, vlastně zase tak životně důležité není. Tím spíš v kombinaci s cenou – většinou platí, že čím víc požadavků, tím víc to stojí :slight_smile:

Vlastně mi jako nejdůležitější přijde:

  1. K čemu přesně ten systém bude sloužit? Nedokáže si na sebe vydělat?
  2. Proč co nejméně kódování? Co chybí? Kapacity, kompetence?

Ještě poznámky k tomu enterprise tarifu – neviděl jsem situaci, kdy by enterprise tarif mohl mít jen admin, to se vlastně přímo popírá. Enterprise tarify jsou primárně o tom, že mám kontrolu na uživateli a přístupu k datům v aplikaci.

Je to fakt komplexní problém – nechceš se přidat do uzavřené skupiny (Trigger)? Tam podobné věci řešíme :slight_smile:

Ok. Rád se přidám do skupiny.