Asana mění pravidla pro více e-mailových adres v účtu

Ahoj všichni, pokud používáte Asanu, možná jste zaznamenali upozornění ohledně nové emailové politiky, která mění pravidla pro práci s více Asana účty (české shrnutí níže).

Pokud jste typickým uživatelem, nic se pro vás v zásadě nemění. Maximálně je dobré vědět, že už není možné spojovat účty prostřednictvím sloučení e-mail – psal jsem o tom tady na fóru: Jak a proč přidat další e-mailovou adresu do Asany.

Pokud ale máte v jednom účtů více různých firemních – nově nekompatibilních – domén, změna ovlivní přepínání Asany mezi organizacemi. A není to úplně přívětivé.

Co se stane, pokud máte více takových účtů?

Váš účet bude rozdělen do více účtů, pokud používáte emailové adresy, které nejsou kompatibilní (= shodné) s ověřenými doménami vaší organizace.

Celý proces je naštěstí velmi přívětivý – Asana vám ukáže, kterých e-mailů se to týká a pak vám pro každou z adres vytvoří nový Asana účet. Na konci budete mít místo jednoho Asana účtů více účtů (ke každému e-mailu budete mít heslo). Já mám teď tři a to je nakonec docela OK.

Jak se to týká stávajících uživatelských účtů?

Pojďme si vysvětlit tu kompatibilitu, protože to je jedno ze složitějších témat na pochopení.

Kompatibilní emailová adresa je taková, která končí doménou, kterou vaše organizace používá a má ověřenou. My například máme ověřené domény workflow.ooo, tzn. jakýkoliv účet např. vendy@workflow.ooo bude kompatibilní. Pokud bych chtěl mezi domény přidat buď e-mail s doménou alza.cz nebo gmail.com, není to už možné a je nutné vytvořit nový účet.

  1. Členové s jednou kompatibilní emailovou adresou mohou přidávat pouze emailové adresy, které jsou kompatibilní s jejich organizací.
  2. Členové s nekompatibilními emailovými adresami mohou nadále přidávat jakékoliv emailové adresy, protože ty nekompatibilní byly přidány před zavedením nové politiky.

Co to pro vás znamená?

  • Pokud jste členem organizace v Asaně a budete si chtít přidat ke svému účtu další emailovou adresu, musí být kompatibilní s doménami vaší organizace. Tím Asana ošetřuje, že se data nedostanou tam, kam nemají.
  • Pokud budete mít více účtů, můžete se v prohlížeči i v aplikaci přihlásit do všech najednou a přepínat mezi nimi podobně jako dříve.

Co to znamená pro mě? :slight_smile:

Tenhle článek samozřejmě nepíšu pro sebe, ale jako power user, který je členem cca 30 organizací, jsem narazil na několik problémů.

  1. Při přepínání mezi záložkami v různých organizacích musím přepínat mezi účty. Je to zbytečný vopruz. :face_with_head_bandage:
  2. Mobilní aplikace už nebude sloužit jako notifikační centrum oznamující novinky z celé Asany napříč organizacemi. To byla pro mě obrovská výhoda. I v mobilní aplikaci můžu přepínat mezi účty, ale oznámení už se zobrazují jen z aktuálního účtu.
  3. Nelze spojovat uživatelské účty, což je problém, se kterým jsem klientům často pomáhat. Teď jsme to potřebovali u nás v organizaci a už musíme všechno z jednoho uživatele na druhého překlikat. :frowning:

Kdybyste potřebovali s čímkoliv pomoct nebo měli další otázky, dejte vědět.
H.


Shrnutí změn v češtině

Společnost Asana aktualizovala své zásady pro e-mailové účty, aby zlepšila bezpečnost a soukromí všech účtů Asana. Tato změna vyžaduje, aby uživatelé přidávali pouze e-mailové adresy, které jsou kompatibilní s ověřenými e-mailovými doménami jejich organizace.

• Účty Asana mohou obsahovat pouze e-mailové adresy, které odpovídají ověřeným e-mailovým doménám organizace, jejíž jsou součástí.

• Stávající účty s nekompatibilními e-mailovými adresami budou muset být rozděleny do více účtů.

• Po rozdělení účtu budou uživatelé muset znovu autorizovat integraci aplikací a vytvořit nová osobní přístupová tokeny (PAT).

Tato aktualizace zásad pro e-mailové účty je navržena tak, aby zvýšila celkovou bezpečnost a ochranu soukromí všech uživatelů platformy Asana. Uživatelé budou i nadále moci přidávat více e-mailových adres k jednomu účtu Asana, ale tyto adresy musí být v souladu s politikou organizace. Stávající účty s nekompatibilními e-mailovými adresami budou muset být rozděleny do samostatných účtů, aby vyhovovaly této nové politice. Tento proces může vyžadovat, aby uživatelé znovu autorizovali aplikační integrace a vytvořili nová osobní přístupová tokeny. Navzdory těmto změnám bude veškerá data uživatelů zachována a k jejich přístupu nebude docházet.

Celková aktualizace zásad pro e-mailové účty je důležitým krokem společnosti Asana k posílení celkové bezpečnosti a ochrany soukromí její platformy. I když může být tento proces pro některé uživatele zpočátku obtížný, v dlouhodobém horizontu to pomůže vytvořit bezpečnější a spolehlivější prostředí pro všechny uživatele Asana.

Až teď jsem narazil na tenhle příspěvek, tehdy jsem si ho nevšiml. Nejvíc mě štve, že mi teď prostě nechodí notifikace. Chodí jen z toho účtu na kterém jsem aktuálně přihlášenej. Takže když mě třeba nějaký klient, nebo v mé druhé firmě na druhém účtu, někdo označí, nic se nedozvím. To je prostě super nepoužitelný :frowning:

A jsi v obou těch organizacích member?

To si nejsem jistý. Určitě minimálně u klientů budu jako guest jestli správně rozumím na co se ptáš.

No, pokud tě Asana donutila účty rozdělit, asi na tom něco bude – asi to nebudou freemailové účty (koukni ještě sem) – evidentně tam budeš member, možná máš doménu klienta – je to možné?

Pokud chceš, klidně mi to hoď do DM (e-maily a domény organizací) a já na to mrknu, případně napíšeme na Partners support.

Přiznám se, že jsem z toho taky pořád zmatený, protože něco, co mi podpora vyvrátila se nám pak s Vendy podařilo udělat – ale šlo o spojení @workflow.ooo a @gmail.com účtů.

Pokud je o oznámení, tak mluvíš o mobilní appce? Na desktopu tu (prokletou :smile:) oranžovou tečku vidím. Jsem v appce nebo i v prohlížeči přihlášený ve více účtech najednou.