Chcem Vás poprosiť o radu, nakoľko v rámci Airtable riešim nasledujúce zadanie,
pričom si nie som istý či daná funkcia je v rámci Airtable vôbec možná:
Funkcia by mala umožniť urobiť súčet checkboxov uvedených v stĺpcoch
a riadkoch jednej tabuľky, v ktorej by napr. jeden stĺpec patril konkrétnemu účastníkovi
a jeden riadok konkrétnej aktivite ( dátum + druh aktivity ), pričom v druhej súhrnnej tabuľke by to bolo naopak = stĺpec by patril konkrétnej aktivite
a riadok konkrétnemu účastníkovi, pričom by som chcel aby sa mi v stĺpci aktivity pre daný druh / typ aktivity zobrazovala v riadku pre konkrétneho účastníka číselná hodnota účasti jedného účastníka na konkrétnom type / druhu aktivity ( konkrétna aktivita by sa konala viac-x do mesiaca ), t. j. číslom vyjadrený celkový počet zaškrtávacích políčok v stĺpci jedného účastníka pre riadok konkrétneho typu aktivity z predchádzajúcej tabuľky?
Díky za příspěvek, díval jsem se na to a myslím, že celý problém je spíš v nesprávné struktuře. Myslím, že to je docela zajímavý případ, který by stálo za to překopat a natočit. zkusím najít volnou chvíli, snad to nebude trvat dlouho
Vďaka za super odpoveď a príklad
Ale takéto riešenie som skúšal hneď na začiatku ( tento koncept som nezdieľal ) až kým som si uvedomil / videl,
resp. poukázali na to zadávatelia projektu ( bratia ), že ak pridám pre konkrétny aktivity konanej v konkrétny dátum a niekoľko-x do mesiaca a takmer všetkými účastníkmi / členmi, tak to už začína byť nepriehľadné = napr. Member A by mal 5 účasti na aktivite 1, 6 účastí na aktivite 2, 8 účastí na aktivite 3 atď., resp. aktivita 1 by sa konala napr. 7x / mesiac a niektorý deň by sa jej zúčastnili napr. všetci členovia, ďalší deň by napr. 3 chýbali, v ďalší deň by prišli iba 3 atď.
Takže by som Ťa chcel poprosiť o ďalšie riešenie v ktorom by si zahrnul vyššie uvedené postrehy
a môžeš ešte raz pozrieť predchádzajúcu tabuľku = Schedule of activities ( checkboxy ), z ktorej sa vychádza a kde je vidieť,
že na konkrétnych druhoch aktivít konaných viac-x / mesiac sa konkrétni účastníci zúčastňujú v rôznej intenzite
Ešte raz VĎAKA, apropo: čo som dlžný?
Spravil som to tak ako si vysvetlil a neviem prečo som si predtým myslel,
že ten istý postup / proces, ktorý si prezentoval s jedným členom na jednu /
viac aktivít nebude fungovať aj so všetkými členmi na jednu / viac aktivít
a že som to najprv nevyskúšal / poriadne sa s tým nevyhral
Takže som si to ešte raz pozrel, viac sa s tým pohral a spravil 2 koncepty:
Aj keď by som to chcel ešte skúsiť aj s tými zaškrtávacími políčkami
= predsa mi príde ľahšie odfajknúť políčko, ako vyberať medzi políčkami s konkrétnymi názvami
Nejsi dlužný nic Tohle mě baví, a je to cesta, jak pomoc škálovat. Případně se můžeš stát členem komunity Trigger.
Pokud jde o tuhle otázku, je to spíš téma uživatelského rozhraní než databáze. Myslím, že by způsob, jakým uživatelé zadávají data, neměl ovlivňovat strukturu databáze. Strukturu tabulek (= databázi) jsme vyřešili videem, a pokud jde o uživatelské rozhraní, je to trochu limitované.
Možnost 1
Standardně bych to řešil asi takto (samozřejmě neznám detaily):
Vidím tlačítko “Zaznamenat aktivitu”. Kliknu na něj.
Otevře se mi formulář, kde vyberu aktivitu. Pokud chci zadat jiné datum než aktuální, vyplním datum.
Kliknu na uložit.
V tu chvíli se do databáze uloží nový řádek s identifikací uživatele (ten, kdo klikl), čas akce (buď mnou nastavený na aktuální) a zaznamenaná aktivita.
V Airtablu lze tohle vytvořit pouze s využitím Interfaces a interních automatizací. Tohle je poměrně jednoduchá cesta.
Možnost 2
Taky si ale dovedu představit, že bys chtěl, aby uživatel viděl nějaký přehled dnů a tam si jen zaškrtával aktivity, podobně jako v té úvodní tabulce (řádky jsou dny a sloupce jednotlivé aktivity).
Tohle je na Airtable poměrně komplikované. Dovedu si představit, že:
vytvořím Interface typu List, kde budou záložky pro jednotlivé aktivity,
v rámci něj budu přes automatizace vytvářet prázdné řádky pro každý den, uživatele a každou aktivitu a
pokud uživatel bude chtít zaznamenat aktivitu, otevře si správnou záložku aktivity a jen zaškrtne, ve které dny aktivitu dělal.
Struktura je stále stejná, ale uživatelské rozhraní jiné. Nicméně tohle mi přijde trochu krkolomné.
Tohle je no-code vždy existuje cesta, jak udělat snadno prototyp – my děláme s @jankolr podobné téma v projektu https://rozhybeme.cz s aplikací Glide a víceméně fungujeme v rámci té první možnosti. Dovedu si představit, že třeba Adalo bude mít pro tuhle situaci lepší možnosti, ale zase je to už za jiné peníze a zároveň se člověk musí učit další nástroj.
Dovedu si představit, že třeba Adalo bude mít pro tuhle situaci lepší možnosti, ale zase je to už za jiné peníze
Ale v Airtable je to zadara, aspoň v malom merítku ako je aj tento prípad
Akurát riešim, ale Concept 3, kde by som to chcel prelinkovať na 4. tabuľku
( Summary of members’ participation in Type of Activities ), kde chcem mať práve to zhrnutie účasti konkrétnych členov pre konkrétne aktivity, nakoľko tabuľku členov chcem vyhraiť čisto pre osobné údaje ( meno, tel. číslo, email a príp. dátum narodenia ), ale zatiaľ neviem / nejde mi tá tabuľka ( Summary of members’ participation in Type of Activities ) prelinkovať s tou Schedule of Activities,
tak ako je to prelinkované medzi tabuľkami Members a Schedule of Activities