Ahoj, dobrý den, před pár dny jsme odesílali únorový newsletter. Pokud do vašich schránek nedorazil, můžete si ho přečíst i tady na fóru. Pokud byste ale ten příští chtěli číst rovnou ve vašem inboxu, přihlásit se můžete zde: Workflow newsletter
Ahoj!
V posledním newsletteru jsem zmínil, že budu psát články o tom, jak stavíme Workflow. Druhý díl je o tom, co jsme a co nejsme: nejsme ani agentura, ani tržiště specialistů – co tedy?. Věřím, že vám to pomůže trochu nahlédnout do toho, co se nám honí hlavou.
Mimo to se nám blíží uzavření přihlašování na No-code bootcamp. Pokud víte o někom, kdo by se chtěl věnovat automatizacím (Make.com), tvorbě firemních systémů bez nutnosti programování (Airtable, Glide, …), nasdílejte, prosím, tento odkaz: https://bootcamp.workflow.ooo. Přihlášky přijímáme do středy 21. 2. 2024.
Díky, přeji fajn týden!
Honza Páv
Rychlé odkazy
- Projektové řízení pro malé a střední firmy – sepsal jsem návod na projektové řízení tak, aby bylo praktické pro malé a střední firmy. Projektové řízení může být vždy složitější, ale s tímhle minimem dotáhnete vaše projekty snadněji.
- After-action review – pokud se chcete posouvat kupředu, musíte se ohlížet vzad. Jednoduše, ale pravidelně. A přesně o tom je koncept AAR. Já tohle dělám posledních 10 let a efekt vidím (a snad nejsem sám).
- Disagree and commit – hledání souhlasu všech zúčastněných nemá ve většině situací smysl, je to těžce neefektivní. V Amazonu to řeší jinak.
Fórum
- Aplikace pro identifikaci křestního jména a příjmení
- MAKE.COM - MS Word - Pomoc s vyplnění šablony
- Retool mění pricing a je to win-win. Nově odděluje “standard” a “end” users
Co je Workflow fórum? Jde o místo, kde se můžete zeptat na cokoliv, co souvisí s řízením práce, digitálními nástroji nebo týmovou spoluprací. Je jedno, jaké máte zkušenosti – žádná otázka není špatná. Rádi vám poradíme a pomůže to i ostatním. Budeme rádi, když se zapojíte.
Diskutovat můžete i o tomto vydání Workflow newsletteru.
Aktuálně: Testování webu Workflow.ooo dál běží
O testování nového webu jste v newsletteru už mohli číst. Máme za sebou celkem 3 rozhovory a musím říct, že mi pěkně otevírají oči. Někdy jsou to drobnosti, které přehlížím. Někdy přehlížím “slona v místnosti”. Když budete mít chvíli, rádi se i s vámi pobavíme nad novou verzi webu.
Stačí vyplnit dotazník a vybrat si vhodný termín. Moc nám to pomůže.
P.S.: Odměny stále máme: roční členství v komunitě Trigger v hodnotě 2 500 Kč zdarma nebo 50 % slevu na konzultaci.
Tip pro lepší spolupráci
Dokumentace funguje nejlépe tam, kde je potřeba
Téma dokumentace řešíme v poslední době stále častěji. Klienti se nás ptají, jak udělat dokumentaci tak, aby se využívala. Máme pro to metaforu.
Představte si, že byste měli ve firmě nástěnku, a údržbář by na ni připíchl cedulku s nápisem “třetí záchod vpravo nesplachuje”. Pomohla by vám tato informace? Asi těžko. Taková informace patří na dveře třetí kabinky. A stejně je to i s dokumentací.
Dokumentace, která není kontextuálně umístěná, se bude využívat jen těžko. Pokud vytváříme pracovní postupy (workflows) pro sebe i naše klienty, chceme dokumentaci přímo tam, kde ji lidi potřebují:
- když zakládají nový úkol v Asaně, mají vše popsané v šabloně úkolu,
- když vytvářím novou zakázku v CRM, vypíchneme důležité informace v Airtable Interface (uživatelsky přívětivé rozhraní nad databází Airtablu),
- když potřebujeme nastavit pravidla pro komunikaci v kanálu ve Slacku nebo v Teams, připíchneme je do hlavičky kanálu.
Znamená to, že nemá existovat rozcestník nebo jedno místo, kde najdu vše? Jen těžko. Dokumentace musí řešit obě situace.
Přidejte se do komunity Trigger
Každý měsíc se potkáváme a společně řešíme, co nás pálí v tématu řízení práce, spolupráce, digitálních nástrojů i automatizací nebo umělé inteligence. A reakce?
“Chtěla bych poděkovat Honzovi, že tohle spunktoval. Tohle je přesně to, potřebuju slyšet, protože nikoho takovýho v kanclu nemám. Tam se všichni spíš obrací na mě.”
“Já vstřebávám, co všechno řešíte – tímhle se živím, takže je to pro mě taková potrava pro mozek”.
“Děkuju Alexovi za věcný pohled [na náš problém], který nám v zápalu boje a nadšení chybí. Děkuji za uzemnění.”